Nyår 2009-2010

Detta nyår kommer jag och många andra aldrig glömma! Vilken upplevelse. Vilken början på det nya året!


Som många kanske redan vet så hade jag och R tagit på oss rollen som värdpar för denna nyårsfest. Med tanke på mitt tillstånd (höggravid) så hade vi beställt mat från Bröderna M i Malmö. Dukat och fixat dagen innan så allt var klart den 31 dec. Då kunde vi bara slappa och ta det lugnt fram till att gästerna skulle komma 17.00.


Det var rätt många som skulle komma och sånt älskar ju jag mest. Tycker det är helt underbart med många nära och kära runt mig. Det var då såklart Jag, Robin och William. Tesse, Patrick och Elvira. Anders, Maria, Alicia och Ella. Martin, Nettan och Cornelia. Cindy och Daniel. Jenny och Robbin. Alltså 17 individer totalt! Skitskoj! Sista gången Robin skulle dricka innan lilla Maja skulle titta ut (beräknad till den 18 jan).


15.15 kom Tesse och Patrick, 15.30 stack R och P för att hämta maten i stan, jag och T stannade hemma med barnen och skulle förbereda det andra.


16.00 skit, vad var det? Kutar till toaletten, sätter mig och det rinner och rinner och rinner. Det slutar inte. Detta kände jag igen. För det var precis så här det startade med William. TESSE!!! Mitt vatten har gått! Hämta telefonen. Ringer R. Han kommer inte tro mig, det är sånt jag hade kunnat göra för att stirra upp honom lite. Konstigt nog så tvekar han inte en sekund. Trodde mig direkt. Ringer förlossningen. Dom vill att jag kommer in. Fan! Inte nu! En timme innan alla skulle komma! Nej! Jag har inte tid! Jaja.


Tesse packar babyväska. Det hade ju inte jag gjort än, skulle fixas till helgen. Robin kommer hem. Stirrar. Äter torra mackor (hungrig man). Klockan är nu ungefär 16.30. Ringer runt till gästerna. Dom får börja utan oss. Det är ju inte säkert att det är igång. Jag har ju inte ont. William stannar på festen. Om vi inte kommer hem får mormor hämta honom så han nannar där.


16.40 sätter oss i bilen. R kör ut. Kommer in, får ett rum. Kl är nu 17.00. Barnmorskan tittar på vattnet. Lilla Maja har bajsat i vattnet. Det är nu ett faktum. Vi kommer fira nyår på sjukhuset.


Blir uppkopplad på massa maskiner. Värkarna började komma vid 18.00.


19.30 öppen 4 cm (man öppnar sig i regel 2 cm i timme, vi kanske klarar hålla det till nästa år)


20.45 AJ!!! Fan vad ont det gör! Barnmorskan kollar igen. Oj, då. fullt öppen. Då kör vi!


21.14 Välkommen Maja!


23.45 Inne på BB rummet och pussar in det nya året med min älskade Robin.



Kommentarer
Författare: chilliana

vad underbart, Grattis än en gång kram

2010-01-04 @ 16:04:56
URL: http://chillianas.blogg.se/
Författare: Åsa Ekelund

Ja, vilken historia :-D Härligt att allt gick bra, de andra verkade klara av att festa utan er! Kram och grattis!

2010-01-04 @ 16:32:44
URL: http://asa1018.blogspot.com
Författare: Familjen Ekelund

ja man får gåshud när man tänker på de, en nyår man inte kommer glömma!!

Men vi klarade oss bra och finaste Maja kom till världen=)



kram

2010-01-04 @ 20:53:31
URL: http://familjenekelund.blogspot.com
Författare: Nettan

Vi hade en jätte bra nyår hos er,ni kunde inte varit bättre värdpar än vad ni var! tänk att ordan i hop en hel fest där alla äter och har det gott. Samtidigt som ni får lilla Maja till världen :)Hoppas vi ses snart, tills dess ta hand om er puss o kram

2010-01-04 @ 23:10:14
URL: http://ogonblickmednettan.blogg.se/
Författare: Malin

GRATTIS till er tös!! Fantastisk story! Det är ju inte det man väntar sig nyårsafton! Kramar till er!

2010-01-18 @ 17:47:56

Varsågooo:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Har du en mailadress? : (publiceras ej)

Kanske även en blogg?:

Nå, vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0