Dagen i all ära

Gårdagen bestod av kärt återseende, lite äventyr med dagens goda gärning.

Mötte upp en gamla klasskamrat som jag inte träffat sen andra året på gymnasiet på busshållsplatsen vid mig. Gick mot affären för att köpa lite mjölk och annat. Vid äffären ligger väldigt många garage. När vi går förbi dom så ser Caroline att nån blir påbackad. Jag vänder mig ditår och er nån ligga på marken medans en bil kör in i garaget igen. Jag springer dig, och upptäcker att det är en gammal dam som ligger på marken. Hennes man kommer ut från garaget, bilen är fortfarande igång. Damen, som visade sig heta Elvy (Elvira), kunde jag inte riktigt få kontakt med från början, hon bara låg och pustade ut. Men efter en stund börja hon prata och säger att hon har ont i huvudet. Vi ringer ambulansen, lägger lilla Majas kudde under henne och inväntar ambulansen. Det visar sig att Elvy är 86 år gammal och hon och gubben har varit gifta i 60 år! Så jävla häftigt det är! :)
Ambulansen kommer och tar med henne in. Skönt, att de kollar henne ordentligt. Man vet ju aldrig vad som kan ha hänt inuti.
Sen kommer detta antiklimat.... En man i 60 års åldern kanske kommer ut och ser ambulans och liknande, undra såklart vad som hänt, pratar med gubben som berättar. Dessa känner tydligen varandra lite ytligt, bor väl på samma område. Efter det så ringer han till polisen, för den gamla gubben ska inte köra bil tydligen! Herregud! Mind your own buisness!! Så typiskt sånna områdespoliser som tycker och tänker om alla! Jag menar, ja, han backa på henne, men hur det gick till exakt vet ju ingen. Hon kanske bara kom gående och gick rakt ut precis när han backar för att hon inte hör bilen pga nedsatt hörsel eller nått. Hon blev påkörd på sidan så han hade omöjligt kunnat se henne även om han hade varit 20 år! Ja det är kanske så att gubben inte ska köra och polisen bör komma, MEN om sjukvårdpersonalen anser det så tar väl dom kontakt med polisen? Tur det finns områdespoliser!! Blir så jävla trött ibland!

Efter detta lilla äventyr gick vi hem och käka bullar och snacka skit. Väldigt roligt att träffa henne igen efter så här många år! Även hon har en liten tös på 1 år som heter Maja:) Hur söt som helst!:)

Sen måste jag bara berätta. Vi har en granne som bor längst ner i vår länga. Han heter Steven och är väl runt 40-50 eller nått. William avgudar Steven, och ska alltid snacka med honom! Häromdagen stod Stevens fru Ingrid utanför deras hus och William kommer cyklandes... tittar frågande på henne... sen:

William: Vad gör du i Stevens hus?
Ingrid: Amen jag bor ju här...
William: men där bor ju Steven
Ingrid: Ja men jag är gift med Steven
William: Ööööeee det är äckligt att kyssas
och cyklar iväg!
hahahahahhaha Ingrid kysste inte Steven den kvällen! ;)

Kommentarer
Författare: Familjen Ekelund

hahaha... tur Wille har koll på grannarna. Han får nog ta rollen som kysspolisen i området.



Stackars damen men tråkigt när folk runt om ska lägga näsan i blöt i allt, men tyvärr finns dessa människor överallt.



kram

2010-06-15 @ 10:41:14
URL: http://familjenekelund.blogspot.com
Författare: Petra

Underbara barn

2010-06-16 @ 19:47:08
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/
Författare: Malin

HAhahahahah jag ser både wille och Hugo framfrö mig... han skulle kunna ha gjort precis samma sak! HAhahhaa sjukt kul! Såntman aldrig glömmer... påminn honom sen när han börjar kyssas ;-)



Snart dags för Greys! Du ska väl kolla?



Kramar

2010-06-16 @ 20:40:02
Författare: Kicki

Klart jag kollat Grey! :) vi måste dejta snart Malin!! Är du hemma på fredag förmiddag???

2010-06-16 @ 22:49:13
URL: http://ckarud.blogg.se/
Författare: Christine

Hej Christin! Hittade din blogg nu via Maria's. Mysig blogg du har och vilken fin familj sen. Kul för dig :-)



Jag måste dock kommentera det här. Är inte det typiskt svenskt att tänka så att man ska "mind your own business"? Vissa gånger är det bättre att bry sig än att tänka "äh jag lägger mig inte i det där"

Får man inte köra så finns det ju en anledning till att det bestämts så och att backa på sin fru tycker jag är en bra sådan. Hur hade du känt om det var någon av dina pojkar som han körde på och de hade skadats riktigt illa? Hade du tänkt samma då? Jag tror inte det.

Jag för min del tycker det är bra att civila bryr sig om rätt och fel och vågar säga till :-)

Att ringa polisen är lite drastiskt dock men han klarar sig nog, frugan lär ju inte anmäla honom, hehe.



Ha det fint!



Christine Svedjemo

2010-06-17 @ 10:41:26
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Författare: Kicki

Hej Christine!! Kul att du hitta hit! :)



Jo du har säkert rätt i det du säger, det jag mest var upprörd över var att områdespolisen inte var där och såg vad om faktiskt hände och det kunde ha hänt vem som helst oavsett ålder och har inget med körförmågan att göra, då han backa försiktigt ut och hon kommer intill garagen från sidan där ingen har uppsikt och går antagligen rätt ut för hon inte hör att bilen är på gång ut. Jag tror liksom ändå att sånt blir anmält på sjukhuset. Klart att det är bra att folk bryr sig, men sen är det frågan om man bryr sig om rätt saker! :)

2010-06-17 @ 19:53:20
URL: http://ckarud.blogg.se/

Varsågooo:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Har du en mailadress? : (publiceras ej)

Kanske även en blogg?:

Nå, vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0