Sova

Inatt har jag sovit ganska gott. Har drömt massor som vanligt. Drömmer alltid konstiga drömmar. Men det är roligt, lite som att titta på TV mitt i natten. William kom väl in till oss vid 3-tiden i natt. Börjar bli lite trött på att han alltid kommer in till oss men vi har ingen aning om hur vi gör för att han ska sluta, jag menar ibland vaknar vi ju inte ens när han kommer och då kan vi ju inte väcka honom och gå in med honom när vi väl märker att han är i våra sängar. Är det någon som har tips på hur man får en 4-åring att sluta komma in till oss på nätterna?? Alla tips välkömnas förutom brutala såsom "låsa in honom på rummet under natten"!!

Idag ska jag, Maja, Malin och Vincent till församlingshemmet här i Husie. De har tydligen ett babcafé där på tisdagar. Ska bli intressant och se hur det är. Har varit där en gång tidigare när maja var 3-4 månader. Tyckte det verkade bra men kände ju ingen så det blir lite tråkigt. Får berätta mer om det när jag kommer hem :)

Efter dagis ska William ha en av sina nya kompisar med sig hem! Spännande! :)

Kommentarer
Författare: Familjen Ekelund

ja jag vet inte hur man ska göra, vi har samma problem med Alicia som sovit hur bra som helst innan i sitt rum.

Sedan är deras nya pådrag att kissa på lillsyrrans rum av protest?

Allt verkar gå i perioder i deras liv!!



kram

2010-10-05 @ 10:24:14
URL: http://familjenekelund.blogspot.com
Författare: Kicki

Ja faser och perioder är ju barns liv. Men William har ju kommit in till oss sen han var liten så detta känns inte som en fas :S

2010-10-05 @ 12:49:33
URL: http://ckarud.blogg.se/
Författare: Petra M

Vi mutade Wilma..... Hon fick en klistermärkesbok och fina klistermärken. När hon stannade i sin säng fick hon klistra in ett i boken och när hon hade fått ihop typ 10 eller 15 gjorde vi ngt kul el så fick hon ett litet pris.



Vi körde detta i under slutet av graviditeten när jag väntade Elis. Hon skulle fylla 4 då så hon var i ålder med William.



Det funkade bra för oss och Wilma så jag tänkte att det var värt att dela med mig av.



Kram P

2010-10-06 @ 18:53:42
URL: http://insideofpetrashead.blogg.se/

Varsågooo:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Har du en mailadress? : (publiceras ej)

Kanske även en blogg?:

Nå, vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0