Vänner/Familj

Dom säger ju att man väljer sina vänner men inte sin familj, vilket ju är sant. Men hade jag fått välja familj så hade jag valt den jag har idag. Kunde ju inte fått bättre föräldrar och syster. Kanske hade jag valt till en cool brosa, det vet man aldrig.
Ja, sen är det klar att man väljer sina vänner till viss del i alla fall. När man är liten och går i skolan är ju inte det så självklart, man tager vad man haver. När man växer upp så sållas fler och fler bort och nya tillkommer. Men vad händer när man hittar en person som man verkligen tror sig kunna bli riktigt bra vän med, alltså du väljer henne/honom, men så väljer inte han/hon dig? Det är ju inte så himla roligt eller? Så jag vågar påstå att man inte alltid kan välja sina vänner, det är lättare att välja de som man inte vill vara vän med. Alltså typ att man har en bunke med vänner och sen tar man bort dem som man inte vill ha.... För det är fakiskt rätt svårt att få nya vänner när man blir äldre. Inte som förr när man bara gick fram och sa "Ska vi leka?".......

Kommentarer
Författare: Cia

Svar på gammalt inlägg;

Periodvis har Elin kommit in till oss på nätterna, men vi följde med henne tillbaka till sängen istället och la oss där tills hon somnade om... men då krävs d ju att man vaknar när dom kommer... =)

Kul att följa din blogg!

KramKram

2010-10-06 @ 09:36:45
Författare: Familjen Ekelund

haha... ja det skulle vara något att gå fram och fråga om dom vill följa med och leka hemma hos oss efter jobb....



kram

2010-10-06 @ 10:04:38
URL: http://familjenekelund.blogspot.com

Varsågooo:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Har du en mailadress? : (publiceras ej)

Kanske även en blogg?:

Nå, vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0